Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlansari, Mohamed; Rubie-Davies, Christine Margaret
TitelCan Positive Views of Classroom Climate Predict Positive Ratings of Classroom Quality? A Tertiary Study
Quelle(2019), (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClassroom Environment; Prediction; Teacher Effectiveness; College Students; Self Concept; Student Attitudes
AbstractThirty years' worth of classroom climate research have established strong ties between climate views, expectation beliefs and achievement, arguing for a positive association between such beliefs and outcomes. However, such studies have mostly been conducted at pre-tertiary levels, with less emphasis given to how climate perceptions are associated with ratings of course quality as a summative product of classroom processes. This paper explored the relations between student perceptions of the tertiary learning environment, self-expectations, workload expectations, and ratings of course quality. Findings revealed direct and indirect influences of the classroom climate on student self-beliefs and ratings of course quality, suggesting that quality of learning experiences may be a function of how the learning environment is perceived by students. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: